In dit klantverhaal spreken we met Nicole Broeders, sinds afgelopen mei benoemd tot kantoordirecteur van Seydlitz Notarissen. Nicole is vanaf de oprichting nauw betrokken geweest bij het bedrijf en heeft verschillende trajecten geleid, met name op het gebied van ICT en automatisering. We gaan dieper in op hoe Seydlitz Notarissen de transitie heeft gemaakt naar een modern en vooruitstrevend notariskantoor.
Frits von Seydlitz is één van de eigenaren en begon zijn carrière in 1992 in de notariswereld. In 2008 startte hij Seydlitz Notarissen met een aantal medewerkers, waaronder Nicole Broeders, na de splitsing van een kantoor waar hij partner was. Sindsdien heeft Seydlitz Notarissen grote stappen gemaakt, waaronder de overname van een notariskantoor in Roosendaal in 2014. Recentelijk is de notaris daar met pensioen gegaan. In 2020 verhuisde het kantoor in Breda naar het huidige pand en bestaat het team nu uit ongeveer 35 medewerkers.
Seydlitz Notarissen heeft een brede expertise, “We kunnen alle zaken oppakken die onder het notariaat vallen,” aldus Nicole. Het kantoor ervaart, net als veel andere, de krapte op de arbeidsmarkt voor notarissen. Hierdoor, en door het sluiten van andere kantoren, is Seydlitz Notarissen uitgegroeid tot één van de grootste notariskantoren in Breda. Dit zorgt voor een toenemende toestroom van dossiers. In een drukke omgeving waar de dienstverlening breed is, is het van cruciaal belang dat ICT geen belemmering vormt, maar juist ondersteunt.
Tijdens de verhuizing naar het nieuwe kantoor in 2020 was Seydlitz ook bezig met de keuze voor een nieuwe ICT-partner. Nicole legt uit: “We hebben destijds gekozen voor For All IT vanwege hun diepgaande kennis van zowel de notariswereld als de ICT. Het verschil tussen een ICT-partij die niet bekend is met de specifieke notarispakketten en een partij zoals For All IT, die dat wél is, is enorm. Dat speelde een grote rol in onze beslissing om over te stappen.”
Daarnaast speelde de overgang naar een nieuw notarieel softwarepakket ook een belangrijke rol. For All IT was flexibel en vooruitstrevend in het begeleiden van deze transitie. Seydlitz Notarissen was destijds één van de eerste grotere kantoren die dit nieuwe pakket implementeerde, wat het een spannend traject maakte. De overstap naar zowel een nieuwe ICT-dienstverlener als een nieuw notarieel softwarepakket in één weekend verliep echter vlekkeloos.
“For All IT blinkt echt uit in nazorg,” vervolgt Nicole. “Na de migratie bleven ze enkele dagen aanwezig om ervoor te zorgen dat alles goed draaide en dat eventuele problemen direct opgelost werden. Die persoonlijke aandacht heeft veel vertrouwen opgebouwd.”
“De samenwerking verloopt nog steeds heel goed. Wanneer we bellen, krijgen we meestal direct iemand aan de lijn en wordt er snel gehandeld. Vooral in tijden van calamiteiten is het fijn om te weten dat problemen snel worden opgelost. Ook de rapportages die we ontvangen na eventuele incidenten zijn waardevol om iedereen op de hoogte te houden.”
Een ander sterk punt is de persoonlijke connectie met het team van For All IT. “Als je elkaar kent, weet je dat dingen snel en efficiënt worden opgelost. Dit heeft echt geholpen om vertrouwen op te bouwen. Het geeft ons ook het vertrouwen om advies te vragen wanneer nodig, wat erg waardevol is in een drukke omgeving.”
Nicole ziet automatisering en robotisering een grote rol spelen in de toekomst van Seydlitz Notarissen. “Er zijn al veel mogelijkheden op het gebied van automatisering en sommige kantoren hebben al tot wel 15 processen volledig geautomatiseerd. Dit is zeker iets waar we ons op willen richten, en daarbij speelt de samenwerking met onze ICT-partner en de leverancier van ons notariële pakket een grote rol. De rol van IT zal alleen maar belangrijker worden in de toekomst.”
“We zijn zeer tevreden met de dienstverlening van For All IT. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend, en wanneer we nieuwe systemen of diensten nodig hebben, krijgen we altijd overzichtelijke offertes. De processen zijn gestroomlijnd en de systemen werken direct zoals ze moeten. Dat maakt ons werk zoveel efficiënter en prettiger.”